Commerciële Inspiratie

Sales is uiteraard het oudste beroep ter wereld, maar toch blijft het zich altijd ontwikkelen. Blijf op de hoogte en lees hier de nieuwste trends, ontwikkelingen en methoden en mijn persoonlijke inzichten
29 oktober 2019
Haal het onderste uit de kan

Haal het onderste uit de kan   Hoe voer je een perfect verkoopgesprek? Logisch dat er hele bibliotheken zijn volgeschreven met boeken over de methoden, de technieken en fictie over de ideale manier om succesvol sales te doen. Uiteraard staan er hele nuttige dingen in die je leesplezier kunnen bezorgen en inzichten verschaffen waar je […]

Lees meer
9 oktober 2019
De zin en onzin van Social Selling

De zin en onzin van Social Selling   Regelmatig komen op LinkedIn posts voorbij die claimen dat je als ondernemer en verkoper via social selling honderden klanten kunt realiseren… Het enige wat je hoeft te doen is een peperdure training of een coachingstraject te volgen en de omzet klotst tegen de plinten omhoog. Dat zou […]

Lees meer
21 augustus 2019
50% van jouw succes in sales hangt af van de voorbereiding

50% van jouw succes in sales hangt af van de voorbereiding   Sales is een vak waarin teleurstelling regelmatig voorkomt. Die teleurstelling is niet de schuld van jouw klant, maar wordt veroorzaakt door de verrassing van de negatieve uitkomst. Dat komt omdat jij niet de controle hebt over jouw verkoopproces. Natuurlijk is een beetje geluk […]

Lees meer
31 juli 2019
7 alternatieven om je tijd effectief te spenderen aan sales

7 alternatieven om je tijd effectief te spenderen aan sales Een paar keer per jaar kennen we perioden waarin jouw dagelijkse activiteiten een dipje kent. Mensen gaan nou eenmaal een paar keer per jaar massaal op vakantie. Doe je niks aan. Een van de mogelijkheden om je tijd te vullen is een bellijst pakken en […]

Lees meer
15 juli 2019
Salestoppers, raak ze niet kwijt en haal nieuwe binnen!

Salestoppers, raak ze niet kwijt en haal nieuwe binnen!   Vanuit alle kanalen komen berichten over krapte op de arbeidsmarkt. Dit geldt dus ook voor commercieel personeel. De markt daarentegen groeit en dat biedt volop kansen voor ondernemingen om te groeien. Zowel in aantal klanten, omzet en het daarbij behorende personeel om klanten goed te […]

Lees meer
17 mei 2019
“Hoe gaat het?” de vraag waar je liever geen gesprek mee opent

Nederlanders hebben van nature de gewoonte om te begroeten met de vraag: “Hoe gaat het?”. Dit betekent dat het meer een formaliteit is geworden dan een oprechte interesse vraag. Het gevolg is dat het antwoord op de vraag vaak gesloten is en geeft het geen goede aanleiding om door te vragen. Daarnaast loop je het […]

Lees meer
9 mei 2019
Verkopers zijn lui!

Dat verkopers het liefst lui zijn, dat weet iedereen. Of zoals je het verkoopt aan je manager of directeur; ‘efficiënt’. Juist in die efficiëntie ligt de kracht van goede verkopers. Door slim een traject in te gaan met een prospect heb je later veel profijt. Alles staat of valt bij een goede voorbereiding en die […]

Lees meer
29 april 2019
Sales is topsport! Train jij elke dag?

Topsport volgens Wikepedia: “Topsport is het beoefenen van een sport op het hoogste niveau, nationaal of internationaal. Het onderscheidt zich van zuiver recreatieve sport en algemene wedstrijdsport doordat de nadruk vrijwel volledig op de prestaties ligt.” Daarom de vergelijking met sales! Naast het feit dat het zwaartepunt  ligt op prestatie zijn er nog veel meer […]

Lees meer
29 april 2019
De 6 fasen van het verkoopgesprek

Voorbereiding Een groot deel van het succes in sales wordt bepaald door de voorbereiding. Verdiep je in de online presentatie van het bedrijf maar ook in die van jouw gesprekspartner. Zoek eventueel ook naar branche specifieke informatie zodat jij weet welke thema’s actueel zijn voor jouw klant. Neem pen en papier mee, bereid een aantal […]

Lees meer
18 april 2019
Waarom wij telefonische verkopers vervelend vinden

We kennen allemaal de typische energieverkopers: “Ik kan u een aanbod doen waarmee u per jaar veel geld bespaart”. Na mijn inschrijving in het handelsregister van de Kamer van Koophandel ben ik door, zonder overdrijven, meer dan 30 partijen gebeld met maar een doel: mij een energiecontract aansmeren om hun provisie te ontvangen. De argumenten […]

Lees meer