Commerciële Inspiratie

Sales is uiteraard het oudste beroep ter wereld, maar toch blijft het zich altijd ontwikkelen. Blijf op de hoogte en lees hier de nieuwste trends, ontwikkelingen en methoden en mijn persoonlijke inzichten
15 juli 2019
Salestoppers, raak ze niet kwijt en haal nieuwe binnen!

Salestoppers, raak ze niet kwijt en haal nieuwe binnen!   Vanuit alle kanalen komen berichten over krapte op de arbeidsmarkt. Dit geldt dus ook voor commercieel personeel. De markt daarentegen groeit en dat biedt volop kansen voor ondernemingen om te groeien. Zowel in aantal klanten, omzet en het daarbij behorende personeel om klanten goed te […]

Lees meer
17 mei 2019
“Hoe gaat het?” de vraag waar je liever geen gesprek mee opent

Nederlanders hebben van nature de gewoonte om te begroeten met de vraag: “Hoe gaat het?”. Dit betekent dat het meer een formaliteit is geworden dan een oprechte interesse vraag. Het gevolg is dat het antwoord op de vraag vaak gesloten is en geeft het geen goede aanleiding om door te vragen. Daarnaast loop je het […]

Lees meer
9 mei 2019
Verkopers zijn lui!

Dat verkopers het liefst lui zijn, dat weet iedereen. Of zoals je het verkoopt aan je manager of directeur; ‘efficiënt’. Juist in die efficiëntie ligt de kracht van goede verkopers. Door slim een traject in te gaan met een prospect heb je later veel profijt. Alles staat of valt bij een goede voorbereiding en die […]

Lees meer
29 april 2019
Sales is topsport! Train jij elke dag?

Topsport volgens Wikepedia: “Topsport is het beoefenen van een sport op het hoogste niveau, nationaal of internationaal. Het onderscheidt zich van zuiver recreatieve sport en algemene wedstrijdsport doordat de nadruk vrijwel volledig op de prestaties ligt.” Daarom de vergelijking met sales! Naast het feit dat het zwaartepunt  ligt op prestatie zijn er nog veel meer […]

Lees meer
29 april 2019
De 6 fasen van het verkoopgesprek

Voorbereiding Een groot deel van het succes in sales wordt bepaald door de voorbereiding. Verdiep je in de online presentatie van het bedrijf maar ook in die van jouw gesprekspartner. Zoek eventueel ook naar branche specifieke informatie zodat jij weet welke thema’s actueel zijn voor jouw klant. Neem pen en papier mee, bereid een aantal […]

Lees meer
18 april 2019
Waarom wij telefonische verkopers vervelend vinden

We kennen allemaal de typische energieverkopers: “Ik kan u een aanbod doen waarmee u per jaar veel geld bespaart”. Na mijn inschrijving in het handelsregister van de Kamer van Koophandel ben ik door, zonder overdrijven, meer dan 30 partijen gebeld met maar een doel: mij een energiecontract aansmeren om hun provisie te ontvangen. De argumenten […]

Lees meer
13 november 2018
8 tips om telefonische acquisitie succesvol dragelijk te maken

8 tips om telefonische acquisitie succesvol dragelijk te maken Er zijn maar weinig mensen die het leuk vinden om telefonisch een afspraak te maken of om iets te verkopen (van het type: ‘Hoezo, koude acquisitie wordt niet op prijs gesteld!?’). Helaas stromen orders niet vanzelf binnen op het moment dat jij een gelikte website hebt […]

Lees meer
31 oktober 2018
Benieuwd wat EHCS voor jou kan doen?

Ieder bedrijf herkent het wel; slechte investeringen om meer klanten te winnen. Het inschakelen van een telemarketingbureau dat veel koffie afspraken maakt, een dure beursstand die achteraf niets op heeft geleverd, een online-marketingbureau dat met social-media campagnes de funnel laat overstromen… Slechts enkele voorbeelden uit de praktijk. Begrijp mij niet verkeerd, dit zegt niets over […]

Lees meer